Σάββατο 16 Μαρτίου 2024

Χρειάζονται την βοήθειά μας

 

 

Χρειάζονται την βοήθειά μας

 

Εδώ και 2-3 χρόνια εκτυλίσσεται μία ταπεινή προσπάθεια από μία ολιγομελή ομάδα, που επιθυμούν να βοηθήσουν αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας.  Όμως στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε περιπτώσεις που δεν είναι κραυγαλέες, δεν διαφημίζονται, δεν είναι γνωστές, στρέφονται σε ανθρώπους της «διπλανής πόρτας», που διστάζουν να ομολογήσουν την κατάστασή τους και προσπαθούν να σηκώσουν τον σταυρό τους μόνοι τους, με αξιοπρέπεια, με ταπείνωση και με τιμιότητα.  Δύο παραδείγματα.

— Ο Θησέας είναι ένα νεαρό παλληκάρι, μαθητής λυκείου, που μένει σε κάποια επαρχιακή πόλη.   Ο πατέρας του τους εγκατέλειψε πριν από πολλά χρόνια και έκαμε άλλη οικογένεια σε άλλο μέρος της Ελλάδος, χωρίς κανένα απολύτως ενδιαφέρον και καμμία επικοινωνία με τον γιο του από τον πρώτο του γάμο.   Η μητέρα τού Θησέα δεν εργάζεται, δεν έχει κάποιο εισόδημα, πειράχτηκαν τα νεύρα της, μάλλον έχει μόνιμη κατάθλιψη, δεν μαγειρεύει, δεν προσέχει τον γιό της, αντιθέτως ζητάει για τις ανάγκες του σπιτιού χρήματα από το ανήλικο παιδί της (από το χαρτζιλίκι που του δίνει κάποιες φορές κάποια γιαγιά)!

Ο Θησέας πέρασε πολλές φορές πολλές ημέρες νηστικός, προσπάθησε να φύγη από το τοξικό περιβάλλον της μητρικής του οικίας, δεν έχει εμπιστοσύνη στους ανθρώπους και στην κοινωνία, δεν πρόκειται να δώση πανελλήνιες, δεν θα μπορέση να σπουδάση, παρότι είναι ευφυέστατο άτομο με εξαιρετικές ικανότητες στις νέες τεχνολογίες.  Κάθε προσπάθεια βελτιώσεως των συνθηκών ζωής του (μέσω διαφόρων κοινωνικών, κρατικών και άλλων δομών) υποσκάπτεται τραγικά από την ίδια την μητέρα του!

Ο Θησέας δεν ζήτησε ποτέ ελεημοσύνη και αρνιόταν πεισματικά να δεχτή ακόμη και την πιο ευτελή οικονομική βοήθεια, διότι φοβόταν ότι θα του την αρπάξη η μητέρα του, την οποία αγαπά και σέβεται αλλά και φοβάται ταυτοχρόνως, και διότι δεν εμπιστεύεται κανέναν απολύτως.  Όταν έγινε αντιληπτό ότι λιμοκτονούσε, παρότι ο ίδιος έλεγε «καλά είμαι», με πολύ μεγάλη δυσκολία δέχτηκε κάποια μικρή οικονομική ενίσχυση, με τρόπο που να μη γίνη γνωστό στο περιβάλλον του, και μόνον εφόσον του είπαν ότι του τα δίνουν «δανεικά», που θα τα επιστρέψη κάπου, κάπως, κάποτε, όταν μπορέση...  Και έκλεισε την σύνδεση στο Σκάιπ, διότι δεν μπορούσε να συγκρατήση άλλο τα δάκρυά του...

Γίνονται προσπάθειες για να βοηθηθή ο Θησέας στην επιβίωσή του και παράλληλα να αξιοποιήση με νόμιμο τρόπο το ταλέντο του στις νέες τεχνολογίες, ώστε από του χρόνου να έχη αναγνωρισμένα κάποια εφόδια, για να μπορέση να πιάση δουλειά με ένα σταθερό εισόδημα.   Εξαιρετικά δύσκολος στόχος, διότι εκτός των άλλων μένει σε περιοχή με υψηλότατη ανεργία. 

— Ο Νάσος είναι και αυτός ένας νέος από χωρισμένους γονείς της ελληνικής επαρχιακής υπαίθρου, που έχει τελειώσει το λύκειο.  Είναι πολύ εργατικός και ικανότατος σε διάφορες εργασίες, αλλά δυστυχώς έχει κάποια πολύ μεγάλα ελαττώματα για την σημερινή ελληνική κοινωνία· εμπιστεύεται εύκολα τους ανθρώπους, και είναι τίμιος! 

Το αποτέλεσμα είναι αυτήν την στιγμή να είναι διπλό θύμα άγριας εργατικής και οικονομικής εκμεταλλεύσεως!  Κατ’ αρχάς εργάζεται εξοντωτικά σε κάποιον σύλλογο, με ωράριο που μπορεί να υπερβαίνη κάποιες φορές και τις 12 ή και τις 14 ώρες την ημέρα, και με απολαβές κάτω από τον κατώτατο μισθό (υποδηλωμένη εργασία κλπ. κλπ.).  Ο Νάσος όμως φοβάται μήπως χάση και αυτήν την εργασία που έχει, διότι πώς θα επιβιώση;  Και ναι μεν ο ίδιος δεν μπόρεσε να περάση στο πανεπιστήμιο, στηρίζει όμως τον μικρότερο αδερφό του που σπουδάζει, με το να μοιραστή μαζί του το ένα δωμάτιο σπίτι που νοικιάζει!  Διότι οι γονείς τους όχι μόνον δεν τους βοηθούν, αλλά έχουν και απαιτήσεις από πάνω!

Από την άλλη κάποια άτομα, μεταξύ των οποίων πρωτοστατούσε ρασοφόρος γνωστός στον εκκλησιαστικό χώρο, εξαπάτησαν τον Νάσο αισχρά, και ενώ του υποσχέθηκαν βοήθεια στα προβλήματά του και οικονομική συνδρομή κ.λπ., τον έμπλεξαν σε μία απίστευτη κατάσταση, ώστε τελικά τού φόρτωσαν και οικονομικό χρέος από πάνω, ύψους μερικών... χιλιάδων ευρώ!  Κατανοούμε ότι στην περίπτωση του Νάσου τα πράγματα είναι σοβαρά, διότι του φόρτωσαν χρέος, ενώ ο άνθρωπος αγωνίζεται κάθε μήνα, για να πληρώση το ρεύμα και το τηλέφωνο. 

Πραγματικά μάς αφήνει άναυδους το μέγεθος του χρέους και της εξαπατήσεως, που πρόσφατα έγινε γνωστό, καθώς μέχρι τώρα ο ίδιος δεν το φανέρωνε.  Κάποιοι χτίζουν καριέρες πατώντας πάνω στις ζωές των άλλων.  Είναι απορίας άξιον πώς τέτοιοι «άνθρωποι»(;) καταφέρνουν και κοιμούνται ήσυχοι το βράδυ, παρά τα όσα απάνθρωπα και βάρβαρα διαπράττουν!

Και ο Νάσος επίσης δεν ζήτησε ποτέ οικονομική βοήθεια και δεν δεχόταν επ’ ουδενί να τον βοηθήσουν, παρά μόνον όταν έγινε μία συμφωνία ότι θα θεωρηθή ως άτοκο «δάνειο», που θα το επιστρέψη κάπου, κάπως, κάποτε, όταν μπορέση...

Γίνεται προσπάθεια να στηριχτή ο Νάσος στον αγώνα του, ώστε να μην πάρη την κάτω βόλτα με απρόβλεπτες συνέπειες.  Αλλά το βάρος και το μέγεθος των αναγκών του, και το χρέος που του φόρτωσαν –κυρίως ένας ρασοφόρος κι ένας παθολογικός ψεύτης– πραγματικά είναι ασήκωτο...

* * *

Τα παραπάνω ονόματα των δύο συνανθρώπων μας είναι συμβατικά και όχι τα πραγματικά τους, για ευνόητους λόγους.  Δεν είναι υποθέσεις που γνωστοποιούνται στα μέσα ευρείας ενημερώσεως και ψηφιακής δικτυώσεως, δεν συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον και τον οίκτο των πολλών, δεν έχουν βοήθεια και στήριξη ουσιαστική και συνεχή σχεδόν από πουθενά.

Εάν κάποιος θέλει να συμβάλη σ᾿ αυτήν την ταπεινή προσπάθεια βοήθειας σε αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας, υπάρχουν οι ακόλουθοι τραπεζικοί λογαριασμοί.

Εθνική Τράπεζα, IBAN: GR70 0110 4840 0000 4849 5385 691

Alpha Bank,  IBAN: GR53 0140 8550 8550 0210 1104 472 

Δικαιούχος· Θω__ς  Πα__γ__τ__ης

Αιτιολογία μπορείτε να δηλώσετε «Για τον Θησέα» ή «Για τον Νάσο», ανάλογα με τον αν θέλετε να ενισχύσετε τον έναν από τους δύο, ή «Για τον Θησέα και τον Νάσο».  Αν θέλετε να συμβάλετε με μία γενική συνδρομή για το ταμείο αρωγής, τότε στην αιτιολογία σημειώστε απλώς «Συνδρομή». 

Και το «δίλεπτο της χήρας» εδώ είναι πολύτιμο.  Η ιδιωτική αυτή πρωτοβουλία εκτείνεται φυσικά όλον τον χρόνο και διαρκεί τώρα εδώ και 3 χρόνια σχεδόν.  Οπότε μπορεί ο καθένας να συμβάλη όποτε και όπως μπορεί και θέλει.

 

Sakis Salos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβόμαστε την ελευθερία εκφράσεως της γνώμης και την ελευθερία του λόγου, γι᾿ αυτό είναι πιθανό να δημοσιεύσουμε και κείμενα που μας απεστάλησαν, με τα οποία μπορεί να μη συμφωνούμε. Τα άρθρα και τα μηνύματα που δημοσιεύονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν σημαίνει ότι υιοθετούνται από αυτό το ιστολόγιο (blog). Το παρόν ιστολόγιο (blog) δεν δεσμεύεται για δημοσίευση κάθε κειμένου που μας αποστέλλεται, ενώ διατηρεί το δικαίωμα να διορθώνει τις τυχόν ανορθογραφίες και ασυνταξίες των κειμένων ή να ενιαιοποιεί, όταν χρειάζεται, την ορθογραφία των συνεργασιών. Επίσης διατηρεί τό δικαίωμα να περικόπτει ή να αποδίδει περιληπτικώς το περιεχόμενο των δημοσιευομένων κειμένων ή να χωρίζει ένα μεγάλο κείμενο σε μικρότερες δημοσιεύσεις ή αντίθετα να ενώνει μικρά κείμενα σε μία ενιαία δημοσίευση, εφόσον δεν αλλοιώνεται το νόημα του αρχικού κειμένου. Η όποια διατυπούμενη κριτική ή αντίθετη άποψη (σε άρθρα ή σχόλια) πρέπει να είναι κόσμια και να αναφέρεται σε ιδέες, γεγονότα και διατυπώσεις και όχι σε πρόσωπα. Δεν επιτρέπονται η δυσφήμηση, ο χλευασμός, η επιθετική ειρωνεία, οι απρεπείς χαρακτηρισμοί, η βωμολοχία, η λεκτική βία, η συκοφαντία, τα προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια, λέξεις χυδαίες ή σεξουαλικού περιεχομένου. Όποτε εντοπίζονται τέτοια μηνύματα-σχόλια θα τροποποιούνται ή θα διαγράφονται.